piatok 5. februára 2021

 KVIETKOVANIE SO ZBYTKAMI FOAMIRANU



Pravdepodobne aj Vám zostávajú rôzne zbytky po vyrezávaní foamiranu na nejakej tej vyrezávacej  mašinke.



Dnes si ukážeme, čo s pásikmi a je jedno, aké sú široké. Aby som bola však konkrétna, to čo vidíte na fotkách sú zbytky široké okolo 2 až zhruba 3 cm.

Pásiky môžete a nemusíte farbiť alebo ich môžete dofarbiť aj po nalepení- obtočení na hrubší drôtik.

Na farbenie najradšej  používam razítkovacie podušky od Ranger a to Archival ink, pretože farbia bezkonkurenčne najlepšie a len malinko púšťajú farbu, ale taktiež aj pigmentové podušky alebo olejové pastely, s ktorými foamiran rýchlejšie a výdatnejšie prefarbíte. Počítajte však s pigmentom na vašich rukách :)

Lepenie.

Mám rada moju Rapidku, tavnú pištoľ s tenučkým a dlhým koncom. Na kvietkovanie najpepšia, akú som kedy mala. Nenechajte sa odradiť, že v nej tyčinky tečú. Nájdite také, ktoré sú čo najviac mliečne. Priehľadné naozaj vhodné nie sú, práve tie tečú. Nie je to problém pištole, ale nespravnych tyčiniek v nich. A to platí pre všetky tavné pištole.



Bohužiaľ, nerobila som fotky z procesu lepenia, ale aspoň slovne.

Na začiatok nalepíme drôtik a kúsok pásika foamiranu a lepíme v rovine rovno. Postačí 1cm. Následne už lepíme zošikma. Ťaháme pásik mierne dolu a to tak dlho, kým sme spokojní s dĺžkou telíčka kvietka. Priebežne pri obtáčaní drôtika podlepujeme.

Moje majú zhruba 4 až 5 cm.


Tvarovanie na žehličke.

Začnite vrškom kvietku, prikladajte ho na žehličku z každej strany asi po dobu 4-5 sekúnd. Foamiran začne pracovať, skrúcať sa a vytvorí efekt, ktorý vidíte na fotkách. Prikladaním na žehličku sa pohrám, kým som s kvietkom spokojná.

Na ukončenie kvietku zo spodu som použila výsek vločky. Sú na fotke vyššie.

No a ako vidíte, ku kvietkom som nalepila lístky zrovna tak z foamiranu. Sú tiež na krátko prikladané na žehličku, aby mali prirodzenejší vzhľad a taktiež spevnejú.



Touto technikou som posledné vianoce robila moje čečinové vetvičky. Len sú dlhšie a zviazané po 3 kusoch. 



ďakujem za vašu návštevu na blogu,
pokukajte aj iné inšpirácie :)

Nájdete ma na FB kvietkovanie.lenkablaskova
Instagram lienocka22 

L.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára